Alentejo, an endless love affair

10/21/13

Às vezes tenho saudades do Alentejo e não é preciso que passe muito tempo desde a minha última visita para que isto aconteça. Afinal parte da minha história está lá e eu fico feliz por isso!
Aquela paisagem verde e a melodia dos meus mais pequenos habitantes do telhado fazem sentir-me confortável comigo mesma e com a vida.
Quando estou por lá não me preocupo com o tempo, nem tão pouco se almoço às 16h. Só quero aproveitar bem aqueles dias e descansar.
Mas há qualquer coisa de especial no Alentejo: é muito raro conseguir dormir até as 10h ou 11h, geralmente levanto-me cedo e depois compenso com a sesta depois do almoço. Gosto da frescura matinal e da luz.
Sempre que vou lá tiro imensas fotografias e fico super entusiasmada para as partilhar, ainda que sejam parecidas com as da última vez, para mim são sempre especiais.

****


From time to time I miss that country house. Part of my story belongs there and I´m happy with this fact.
That green landscape and birds melody makes me feel so comfortable with myself and life.
When I´m there I don´t care about the time, I don´t care if I have lunch at 4 p.m. I just want to enjoy every moment and relax as much as I can.
But that place has something special, I can´t sleep till 10 or 11 a.m, I always tend to get up early and sleep one hour after our late lunches. I just love those fresh mornings with a beautiful light.
Everytime I go there I take a lot of pictures and always feel so excited to share them, even if their similar to the previous ones I took when I’ve been there, for me they´re special.

Much love,

Sílvia.

2 comments

Latest Instagrams

Disclaimer

All photos in this blog are my original copyrighted photographs, unless otherwise noted and correctly linked. If you want to use them please email me before. Thank you.
© raspberry essence . Design by FCD.